Een greep uit de hoogtepunten in de geschiedenis van het Zeister Kamerkoor

Januari 1995: Eerste optreden bij de opening van het vernieuwde FIGI-theater in Zeist.

1998: uitwisselingsproject met de Orlando Singers in Dorset, Engeland met o.a. optreden in de kathedraal van Salisbury.

1999: eerste lustrumconcert met het kamerorkest Continuo uit Rotterdam o.l.v. Marco Bons. O.a. werd het Gloria van Vivaldi uitgevoerd.

2001: concertreis naar Praag met een optreden o.a. in de St. Vitus Kathedraal.

2003: Twee optredens met het Leerdams Kamerkoor. In datzelfde jaar koorreis naar België met optredens in Brugge, Gent en Antwerpen.

2004: Concert met het Orchestra Columna ter gelegenheid van het tweede lustrum. Tevens werd in december van dat jaar medewerking verleend aan de viering van het 10-jarig bestaan van het Figi-theater.

2005: Cd-opname met werken van Duruflé, Poulenc, Schütz, Bruckner, Verdi en Debussy.

2006: dubbelconcert met het koor Vocal Vision, onder de naam: Pop meets Classic.

2007: optreden in de serie Zaterdagmiddagconcerten in de Oude Kerk te Zeist met een programma van voornamelijk geestelijke koorwerken.

2008: Succesvolle deelname aan het Internationaal Korenfestival in Erfurt, Thüringen, met een gevarieerd programma van hoogtepunten uit het repertoire. Tevens stond in 2008 een dubbelkoor-project op het programma samen met het Schütz Projectkoor uit Bilthoven waarin o.a. de Mis voor 8 stemmen en 8 instrumenten van Charpentier uitgevoerd werd.

2009: ter gelegenheid van het derde lustrum werd een concert gegeven waarin het 'Magnificat' (de lofzang van Maria) van J.S. Bach en dat van F. Mendelssohn Bartholdi uitgevoerd werden, begeleid door het Orchestra Columna.

2010: concert samen met het ensemble 'les Fidèles Sujets' met werken uit de renaissance, voornamelijk van Italiaanse en Engelse bodem: Tallis, Marenzio, Orlando di Lasso, Gesualdo en Monteverdi. Tevens werd in het najaar een concert gewijd aan volksliederen uit diverse landen (o.a. Israël, Hongarije, Engeland en Nederland). Begeleid door de pianiste Ineke Geleijns werden composities van o.a. Mendelssohn, Bartok, Distler, Farkas, Elgar, Moore en Bremer uitgevoerd met als hoogtepunt de vertolking van de Zigeunerliederen van Brahms.

2012: ter gelegenheid van Allerzielen werd het Requiem van Fauré uitgevoerd, zowel in Zeist als in Alphen aan de Rijn, samen met het orkest van De Muziekfabriek uit Alphen onder leiding van Gerhart Drijvers. Daarnaast stonden koorwerken van Bach, Lotti, Brahms en Mendelssohn op het programma.

2013: wederom in samenwerking met het ensemble 'les Fidèles Sujets' werden in het najaar twee optredens in Zeist en Amsterdam verzorgd met geestelijke werken uit de renaissance en de barok van o.a. Byrd, Tallis, Purcell, Pergolesi, Weelkes en Homilius. De concerten stonden in het teken van het 'Magnificat' met de schitterende versies van Tomas de Victoria en Jan Dismas Zelenka als hoogtepunten.

Het seizoen 2014-2015 stond in het teken van het 20-jarig jubileum van het ZKK. Hoogtepunten waren de twee concerten in de Sionskerk en de Oude Kerk te Zeist in samenwerking met het ensemble 'les Fidèles Sujets' en met de Zeister organist Pim Schipper. Het repertoire stond in het teken van het Jubilate Deo met werken van Purcell, Tallis, Weelkes, Elgar, Britten, Stanford en Lauridsen. In het voorjaar van 2015 werd een koorreis naar Trier ondernomen en werden diverse optredens verzorgd in kerken en op andere locaties in Trier en onderweg, waaronder de dom van Aken.

2016: het jaar werd geopend met een zeer geslaagd nieuwjaarsconcert met Nederlands profaan en geestelijk repertoire vanaf Renaissance tot hedendaagse componisten met werken van Desprez, Clemens non Papa, Sweelinck, Badings, Strategier, de Klerk en anderen.